درمان عرق دست و پا

درمان عرق دست و پا

برخی افراد به طور ژنتیکی و از همان سنین پایین با تعریق بیش از اندازه دست ها مواجه هستند. در برخی دیگر هم تعریق زیاد کف دست ها به دلیل اختلالات هورمونی مثل پرکاری تیروئید ونیز اضطراب های درونی و عوامل استرس زا می باشد.

درمان عرق دست و پا

درمان عرق دست و پا

دکتر حسن راوری، فوق تخصص جراحی عروق درباره تعریق زیاد کف دست ها می گوید:

«تعریق کف دست به علل مختلف بروز می‌کند. گاهی این عارضه به حدی شدید است که فعالیت عادی فرد را مختل کرده و در افرادی که با وسایل برقی سر و کار دارند، خطرآفرین نیز می‌باشد.

اگر علل پاتولوژیک مانند اختلال هورمونی و پرکاری تیروئید وجود نداشته باشد، نوع ارثی تعریق کف دست مطرح می‌شود.

نوع توارثی تعریق کف دست از کودکی شروع شده، در دوران بلوغ شدت یافته و در جوانی با استرس‌های این دوران به اوج خود می‌رسد.

این بیماری در برخی مواقع به قدری شدت می‌یابد که هنگام استرس، قطرات عرق از دست می‌چکد یا کاغذ زیر دست بیمار به طورکامل خیس می‌شود.

شما اول باید استرس خود را درمان کنید تا بتوانید عرق دستتان را درمان کنید .استرس خود عامل همه ی بیماری ها است.

موارد خفیف بیماری تعریق کف دست با داروهای موضعی و خوراکی قابل کنترل است، اما موارد شدید به درمان‌های دارویی پاسخ نمی‌دهد و باید جراحی شود.»

‌«تعریق زیاد کف دست یا پا و یا زیر بغل که در اصطلاح علمی به آن هیپرهیدروزیس می‌گویند، یک بیماری موضعی است که برخی آن را با بیماری تیروئید اشتباه می‌گیرند، در صورتی که در این بیماری، تنها یک ناحیه خاص از بدن دچار تعریق زیاد می‌شود، ولی در بیماری تیروئید بدن دچار تعریق عمومی می‌شود.

بیماری زمینه‌های ارثی دارد، در کودکان بیشتر است و با افزایش سن بهبود پیدا می‌کند، اما در برخی این بیماری ماندگار است.

همچنین در زمان استرس این بیماری شدت پیدا می‌کند.

‌برای درمان این بیماری معمولا داروهای خوراکی به دلیل عوارضی که بر دیگر اعضای بدن دارد تجویز نمی‌شوند، مثل کاهش ترشح بزاق که سبب خشکی دهان فرد می‌شود و نیز کاهش تحرکات روده‌ای که منجر به یبوست می‌شود و یا فشار به داخل چشم که منجر به آب سیاه یا گلوکوم می‌شود.

بنابراین برای درمان تعریق زیاد کف دست و پا یا ناحیه زیر بغل داروهای موضعی که حاوی آلومینیوم کلراید است، تجویز می‌گردد که فرد بایستی این داروها را شبانه به کف دست‌های خود بمالد و در درمان اولیه از غلظت پایین شروع می‌کنیم و در صورت جواب ندادن، داروهای با غلظت بالاتر تجویز می‌شود.

درمان عرق دست و پا

ما به شما محصول بسیار قوی برای رفع عرق دست و پا و زیر بغل را پیشنهاد می کنیم
لطفا از محصولات ما دیدن کنید

 


نظرات کاربران
  • سلام ،من ٥سال پيش دستگاه يونتوفورز رو ازتون خريداري كردم و بسيار راضي ام يعني اصلا ديگه عرق نميكنه دستم،فقط اينكه من عمل فك انجام دادم پارسال و توي فكم پلاتين دارم ايا استفاده از اين دستگاه با وجود پلاتين هاي فكم مشكلي داره؟تو اين يكسال استفاده كردم و مشكلي واسم ب وجود نيومده و گفتم چون توي مسير جريان نيس شايد مشكلي نباشه ولي بازم ميترسم ،من شرايط عمل رو ندارم و واقعا از اين دستگاه راضي ام لطفا در خصوص تداخلات ممكن اين دستگاه و پلاتين ها توضيحي بدين كه ايا مشكلي ايجاد ميكنه يا نه
    ممنون