میوه های موثر برای زیبایی و سلامت پوست

میوه های موثر برای زیبایی و سلامت پوست

ترمیم کننده پوست

یکی از مهم ترین فواید میوه ها تاثیرات مثبت بر زیبایی، نرم شدن و روشنی پوست می شوند‎

میوه ها دارای خواص و فواید بی شماری هستند. یکی از مهم ترین فواید میوه ها تاثیرات مثبت بر زیبایی، نرم شدن و روشنی پوست می شوند

خیلی ها معتقدند استفاده منظم از کرم ها و تمیز کننده ها در داشتن پوست شاداب موثر است؛ و اگرچه شاید این حقیقت داشته باشد؛ اما این فقط نیمی از ماجراست: بلکه این سلامت ظاهری ما از سلامت درونی ما نشات می گیرد،

یعنی خوراکی هایی که ما در طول روز می خوریم یک فاکتور بسیار مهم است که تعیین کننده شکل ظاهری ماست. امروز با میوه هایی آشنا می شوید که سلامت پوست صورت شما را بهتر کرده و می توانید به عنوان درمان های جدید زیبایی آنها را به لیست برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید.

آواکادو برای داشتن پوستی شفاف و خوش رنگ
بله آواکادو میوه است! سرشار از چربی های اشباع نشده که از خشکی لایه های بیرونی پوست جلوگیری می کند؛ می توانید آن را هم به پوست صورت بمالید و هم به عنوان میوه یا در سالاد مصرف کنید. این میوه حاوی امگا ۳ است که باعث بهتر شدن رنگ پوست و صاف شدن آن شده،

با قرمزی و حساسیت های پوست مقابله می کند. اگر دیدید که پوست صورت (و همین طور مو و ناخن هایتان) خشک و کدر رنگ است، بدانید که آواکادو به خاطر داشتن مقدار زیاد بیوتین با این مشکلات مبارزه می کند. شما با مصرف این میوه از مزایای بلند مدت آن بهره مند می شوید. مصرف آواکادو همراه با میوه های دیگر و سبزیجات توانایی بدنتان برای جذب آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی را افزایش می دهد.

سیب باعث روشن شدن پوست
سیب نیز میوه ای است که بسیار مغذی بوده و باعث گردش خون مناسب در بدن شما میشود. سیب اگر مرتب مورد استفاده قرار گیرد باعث روشن شدن پوست می شود. سیب هم چنین حاوی آنتی اکسیدان می باشد. برای موهای شما نیز میوه ی مناسبی است.

انبه، میوه ای سرشار از ویتامین برای داشتن پوستی درخشان
حالا با میوه ویتامین آشنا شوید، انبه از میزان بالای ویتامین A، C، و E برخوردار است که یک موتورخانه آنتی اکسیدان محسوب می شود. پس با مصرف این میوه بدن از سمومی که در بدن انباشته شده و مانع داشتن پوستی درخشان می شوند خالی می شود.

این میوه دارای اسید های آلفا-هیدروکسی طبیعی (AHA) است که آن را تبدیل به نسخه طبیعی کرم های گران قیمت کرده است. انبه را پوست کنده و آن را روی صورت خود بمالید؛ با این کار به جای استفاده از کرم های گران قیمت پوست خود را نرم و روشن تر کرده اید. به خاطر خاصیت اسیدیته این میوه می تواند به عنوان درمان لک ها یا نقطه های تیره روی پوست مصرف شود.

هویج؛ ضدپیری

میوه های موثر برای زیبایی و سلامت پوست

میوه های موثر برای زیبایی و سلامت پوست

هویج غنی از ویتامین به خصوص ویتامین A است و خاصیت ضدالتهابی، جوان‌کننده و محافظت‌کننده دارد و نه‌تنها باعث کاهش چروک‌های پوستی می‌شود بلکه با انواع عفونت‌های پوستی هم مقابله می‌کند. استفاده از هویج برای تمام پوست‌ها به خصوص پوست افراد تحت پرتودرمانی توصیه می‌شود.

موز یک آبرسان عالی برای پوست
مگر اینکه طعم این میوه را دوست نداشته باشید؛ وگرنه چرا نباید هر روز موز بخورید؟! حتی می توانید آن را در وعده صبحانه بگنجانید. ۷۵ درصد این میوه از آب تشکیل شده برای همین پوست را آبرسانی کرده، علاوه بر این با داشتن ویتامین C و B6 که دو عنصر اصلی برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست است از چین و چروک و شل شدن پوست جلوگیری می کند. شما همچنین می توانید از موز به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید؛ به این صورت که یک موز رسیده را با قاشق یا چنگال له کرده و آنرا روی پوست خود بمالید. بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه این ماسک با آب ولرم از روی صورت بشویید و با پوستی متفاوت و نرم روبرو شوید. محققین تایوانی کشف کرده اند که عصاره پوست موز غنی از سروتونین است.

ترمیم کننده پوست(میوه های موثر برای زیبایی و سلامت پوست)

سعی کنید در رژیم غذایی خود از میوه های دوست دار پوستتان بگنجانید‎

گریپفوروت برای پوست های چرب مفید است
این میوه هم سرشار از ویتامین بوده به ویژه برای پوست های چرب مفید است. برای پوست های چرب می تواند به عنوان ماسک به مدت بیست دقیقه روی پوست قرار گیرد.

لیمو برای روشن کردن پوست
اگر به فکر بهتر شدن پوست صورت خود هستید، لیمو را حتما در ساک خرید خود بگذارید! لیمو نه تنها نقطه های تیره روی پوست را روشن کرده و ناهمواری پوست را بهبود می بخشد، بلکه می تواند به عنوان یک تونیک (نیروبخش) سبک برای پوست های چرب استفاده شود. علاوه براین دیگر لازم نیست نگران جای زخم و قسمت های بیرنگ شده پوست باشید، زدن آب لیمو به این قسمت ها به مرور زمان باعث کمرنگ شدن اثر انها می شود.

اگر می خواهید با جوشها بجنگید، لیمو می تواند در ترمیم پوست کمک کننده باشد و از زدن جوش در آینده جلوگیری کند. لیمو را خیلی راحت می توانید به برنامه غذایی اضافه کنید؛ به صورت آب میوه مصرف کرده یا در غذا و سالاد استفاده کنید. همچنین می توانید پوست لیمو را کنده و بجوشانید و از مزایای بیشتری بهره مند شوید. پوست لیمو میزان مواد سمی داخل رگ ها را کاهش داده و درنتیجه سلولهای پوستی را پاکسازی می کند.

پرتقال برای جلوگیری از چین و چروک پوست
همه ما می دانیم پرتقال سرشار از ویتامین C است، اما باید خاطر نشان کنیم که بیشتر مواد مغذی این میوه در پوست ضخیم آن است، پس مالیدن پوست پرتقال به صورت و استفاده از آن در سالاد بهترین ایده برای استفاده از پوستش است.

آنتی اکسیدان های این میوه نیز یک روش آسان و موثر برای تغذیه دادن به پوست است زیرا که می تواند با رادیکال های آزاد بجنگد، رادیکال های ازادی که باعث خرابی ، چین و چروک پوست و حتی سرطان می شوند.به دلیل اینکه پوست صورت حساس ترین قسمت پوست بدن تان است، اگر پرتقال یا داروهایی که عصاره پرتقال در آن به کار رفته بخورید مطمئنا سرعت پیر شدن پوست شما کاهش می یابد.

توت فرنگی اکسیر جوانی برای پوست تان است
با داشتن ویتامین C برای ترمیم پوست و خاصیت ضد التهابی، می توانیم توت فرنگی را خوشمزه ترین اکسیر جوانی برای پوست به شمار آورد. توت فرنگی حاوی AHA است که یک درمان ضد جوش فوق العاده است. برای درمان جوش ها می توانید توت فرنگی را کوبیده یا در اسیاب ریخته و بعد آب آن را با گلاب مخلوط کرده و به صورت بمالید.

با گیلاس پیری پوست تان را به تاخیر بیاندازید (میوه های موثر برای زیبایی و سلامت پوست)
این قانون را به خاطر بسپارید : گیلاس هر چه روشن تر و قرمز تر باشد بهتر است! قرمز بودن این میوه شاخص خوبی برای مشخص شدن میزان مواد مغذی آن است. گیلاس همچنین میزان بالای آنتی اکسیدان دارد که در ردیف برترین میوه ها در مبارزه با رادیکال های آزاد قرار می گیرد. محققان دانشگاه میشیگان توصیه می کنند که روزی یک لیوان اب گیلاس بنوشید تا پیری را به تاخیر بیندازید. اگر پوست محکمی می خواهید گیلاس را درون کاسه ای له کنید و مستقیم روی صورت بمالید، اجازه دهید حداقل ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد بشویید. و همچنین به دلیل داشتن ویتامین Cو پایین آوردن میزان خرابی پوست پس خوردن این میوه خوشمزه را شروع کنید!

میوه های موثر برای زیبایی و سلامت پوست


نظرات کاربران